Zapalenie dziąseł – co robić, gdy dziąsło odchodzi od zęba

W zależności od ciężkości przypadku, istnieje kilka dostępnych opcji leczenia tego stanu. Obejmują one naturalne środki zaradcze, chirurgię i leki. Jeśli dziąsło oddzieliło się od zęba, możesz użyć materiału do przeszczepu, aby je zastąpić. Jedną z opcji jest przeszczep szypułkowy. Podczas tego zabiegu dziąsło zostaje przyszyty do zęba. Jeśli jednak dziąsło odchodzi zbyt szybko, należy rozważyć alternatywne leczenie, takie jak Aloe Vera.

Naturalne środki zaradcze

Dziąsła to miękkie tkanki, które pokrywają i utrzymują ząb na miejscu. Ważne jest, aby przestrzegać dobrych praktyk higieny jamy ustnej, aby uniknąć recesji dziąseł. Stosowanie metody ssania oleju i robienie własnej pasty do dziąseł to dwa proste sposoby na zaradzenie recesji dziąseł. Wypróbuj te metody, aby sprawdzić, czy pomogą. Te naturalne środki zaradcze mogą być stosowane w leczeniu chorób dziąseł, zatrzymaniu cofania się dziąseł i zapobieganiu dalszym uszkodzeniom.

Innym naturalnym środkiem, który działa cuda na cofające się dziąsła jest olejek cytrynowy. Cytryny są antybakteryjne i przeciwzapalne i mogą stymulować wzrost nowej tkanki dziąseł. Cytryny zwalczają również nieświeży oddech. Korzystanie z olejku cytrynowego jest doskonałym sposobem, aby uzyskać ten korzystny składnik do swojej diety. Musisz wstrząsnąć olejkiem w ustach przez co najmniej 15 minut dziennie. To remedium jest skuteczne dla osób z cofającymi się dziąsłami, ale nie zastępuje regularnych badań stomatologicznych.

Olejek goździkowy jest kolejnym naturalnym środkiem. Olejek goździkowy ma właściwości antybakteryjne i antyseptyczne, które mogą zmniejszyć stan zapalny w jamie ustnej. Możesz również użyć olejku goździkowego jako płynu do płukania ust. Wreszcie, liście guawy mają właściwości przeciwzapalne i mogą być stosowane na dziąsła lub żute, aby uzyskać ulgę od bólu zębów. Jeśli nie masz dostępu do dentysty, spróbuj zastosować olejek goździkowy na dziąsła.

Chirurgia

Istnieje kilka różnych metod naprawy cofających się dziąseł i przywracania zębów, które są odsłonięte. Najczęstszą metodą jest przeszczep tkanki łącznej. Zabieg ten polega na wycięciu płata skóry z dachu jamy ustnej i pobraniu spod niego tkanki. Podnabłonkowa tkanka łączna jest następnie przyszywana do tkanki dziąsła otaczającej odsłonięty korzeń. Po umieszczeniu przeszczepu płat skóry jest z powrotem zszywany.

Przez dwa dni po zabiegu należy unikać picia gorących lub zimnych płynów, żucia i połykania twardych pokarmów. Ważne jest, aby trzymać głowę uniesioną, aby zmniejszyć obrzęk i ból. Należy unikać energicznej aktywności fizycznej do czasu zmniejszenia się obrzęku i uzyskania pełnego samopoczucia. Należy również unikać spożywania jakichkolwiek twardych pokarmów do czasu pierwszej wizyty pooperacyjnej. Lekarz udzieli szczegółowych instrukcji, kiedy można powrócić do normalnych czynności. Jeśli poczujesz ból lub obrzęk, natychmiast zadzwoń do chirurga.

Choroby dziąseł to poważny problem, a większość dorosłych doświadczy jakiejś formy zapalenia dziąseł w pewnym momencie swojego życia. Niewielkie zapalenie dziąseł można leczyć za pomocą czyszczenia zębów, ale poważne przypadki mogą wymagać operacji. Jeśli jednak choroba jest wystarczająco poważna, istnieją niechirurgiczne i chirurgiczne sposoby leczenia tego stanu. Leczenie to może poprawić żucie i wygląd. Ale operacja, gdy dziąsło odchodzi od zęba, będzie ostatecznością.

Leki

Istnieje kilka leków na receptę, które mogą powodować suchość w ustach i problemy z dziąsłami. Jeśli je przyjmujesz, musisz unikać szczotkowania zębów przez 30 minut po zażyciu kwaśnego leku. Niektóre leki zawierają nawet ukryte cukry, które mogą pogorszyć Twój stan. Dobra higiena jamy ustnej i dieta o niskiej zawartości cukru to najlepsza obrona przed problemami z dziąsłami. Regularne wizyty u dentysty są ważne dla zapobiegania próchnicy zębów.

Niewłaściwa higiena jamy ustnej może również powodować zapalenie dziąseł i choroby dziąseł. Jeśli nie używasz prawidłowo nici dentystycznej, Twoje dziąsła mogą krwawić i być wrażliwe na dotyk. Wpływ na dziąsła mogą mieć również leki, np. leki przeciwdepresyjne. Osoby z chorobami dziąseł zazwyczaj mają nieświeży oddech, który jest spowodowany przez bakterie w jamie ustnej uwalniające lotne związki siarki. Na szczęście istnieje kilka opcji leczenia chorób dziąseł.

Opcje leczenia różnią się w zależności od osoby. Leczenie zależy od nasilenia choroby, stopnia dyskomfortu i ogólnego stanu zdrowia pacjenta. Zabiegi niechirurgiczne są najlepszym wyborem w przypadku łagodnych przypadków choroby dziąseł. W cięższych przypadkach może być jednak konieczny zabieg chirurgiczny. Dentysta może przepisać lek, który będzie kontrolował infekcję bakteryjną i zmniejszy krwawienie po usunięciu zęba. Może być również konieczne przyjmowanie antybiotyków, jeśli nie reagujesz dobrze na leczenie niechirurgiczne.

Aloes

Płyn do płukania ust zawierający aloes może pomóc złagodzić krwawienie i ból dziąseł. Roślina ta zawiera właściwości antybiotyczne i przeciwzapalne, co czyni ją doskonałym wyborem w leczeniu zapalenia dziąseł. Wystarczy wmasować żel w dziąsła i dobrze spłukać je letnią wodą. Wykonuj tę czynność dwa razy dziennie. Powtórz proces w razie potrzeby. Używanie aloesu jako płynu do płukania ust po umyciu zębów zmniejszy stan zapalny i wspomoże gojenie.

Aloes jest doskonałym naturalnym lekiem na cofające się dziąsła. Jest również antybakteryjny, zapobiega infekcjom i odbudowuje uszkodzone dziąsła. Używanie płynu do płukania ust zawierającego aloes po umyciu zębów może dać Ci natychmiastową ulgę w bólu, jednocześnie zwalczając infekcje. Możesz użyć aloesu po umyciu zębów, aby pomóc wyleczyć dziąsła, które odchodzą od zęba. Nałożenie żelu na dziąsła złagodzi wszelkie odczuwane przez Ciebie dolegliwości i pomoże dziąsłom szybciej się zagoić.

W małym badaniu naukowcy oceniali 15 dorosłych z zapaleniem przyzębia. Stwierdzili, że żel aloesowy poprawia ból i obrzęk. Zawiera również właściwości antybakteryjne i przeciwzapalne, które mogą pomóc w poprawieniu objawów zapalenia przyzębia. Naukowcy stwierdzili, że żel zwiększył przepływ krwi do miejsca, poprawiając w ten sposób proces gojenia. Wyniki te zostały potwierdzone w innym badaniu z udziałem 15 dorosłych pacjentów, którzy mieli zapalenie przyzębia.

Krwawiące dziąsła

Jeśli zauważysz krwawiące dziąsła po szczotkowaniu lub nitkowaniu, możesz mieć chorobę dziąseł. Ważne jest, aby natychmiast zwrócić się do lekarza, ponieważ krwawiące dziąsła są oznaką ukrytego problemu. Chociaż istnieje kilka niechirurgicznych metod leczenia chorób dziąseł, niektóre przypadki wymagają operacji. Wczesne stadia choroby dziąseł są łatwiejsze do leczenia niż stadia zaawansowane, a niektórzy pacjenci mogą zatrzymać krwawienie samodzielnie, bez konieczności wykonywania zabiegu chirurgicznego.

Wizyta u lekarza dentysty może pomóc w ustaleniu przyczyny krwawienia dziąseł. Lekarz może zlecić wykonanie badań krwi i badań fizycznych w celu określenia problemu. Rodzaj leczenia będzie zależał od przyczyny. Regularne wizyty mogą pomóc zapobiec wystąpieniu poważniejszych problemów. Jeśli jednak krwawienie z dziąseł jest nietypowe lub utrzymuje się przez dłuższy czas, należy umówić się na wizytę u dentysty.

Chociaż krwawiące dziąsła mogą być tymczasowym rezultatem energicznego szczotkowania, mogą być również znakiem ostrzegawczym głębszego problemu. Choroba dziąseł, znana również jako choroba przyzębia, to infekcja dziąseł spowodowana gromadzeniem się płytki nazębnej wzdłuż linii dziąseł. Bakterie zawarte w płytce nazębnej mogą uszkodzić zęby, dziąsła i kości wokół zębów. Nieleczone krwawienie dziąseł może prowadzić do recesji dziąseł i utraty zębów.

Choroba przyzębia

Gdy dziąsła odchodzą od zęba, mówi się o zapaleniu przyzębia. Istnieje wiele sposobów leczenia tego stanu, w tym chirurgia dziąseł lub głębokie czyszczenie. Obie procedury mogą zająć kilka wizyt i mogą zająć więcej niż jedną sesję. Aby zminimalizować dyskomfort podczas zabiegu można zastosować znieczulenie miejscowe. Twój dentysta może polecić specjalistę od chorób przyzębia, jeśli podejrzewasz, że możesz cierpieć na zapalenie przyzębia.

Chociaż istnieje wiele oznak choroby dziąseł, najczęstszą z nich jest nieświeży oddech. Choć jest to objaw łatwy do wyleczenia, jest to oznaka złej higieny jamy ustnej. Jest oznaką próchnicy zębów lub choroby dziąseł. Zazwyczaj pochodzi z śmierdzących gazów produkowanych przez bakterie. Regularne przesiewowe badania stomatologiczne mogą pomóc w wykryciu wczesnych objawów choroby przyzębia i monitorowaniu stanu dziąseł i zębów. Leczenie jest możliwe nawet wtedy, gdy dziąsła nie odeszły od zęba.

W ciężkich przypadkach recesji dobrym rozwiązaniem jest głębokie czyszczenie. Procedura ta, znana również jako scaling i root planing, pomaga usunąć płytkę nazębną i kamień oraz zacieśnić tkankę dziąsła wokół zęba. Proces ten może być wystarczający, jeśli nie ma utraty kości, ale jeśli dziąsła są zbyt głębokie i nie ma wystarczającej ilości kości, aby dziąsła mogły się zagoić, konieczna może być operacja.

Zbyt mocne szczotkowanie

Być może słyszałeś, że zbyt mocne szczotkowanie może spowodować cofnięcie się dziąsła i odsłonięcie korzenia zęba. Twoje zęby są znacznie bardziej podatne na próchnicę, gdy są narażone na działanie bakterii. Aby zapobiec temu problemowi, należy zawsze delikatnie szczotkować zęby pod kątem 45 stopni i unikać trzaskania włosiem o dziąsło. Zbyt mocne szczotkowanie może również spowodować, że ząb stanie się wrażliwy.

Chociaż szczotkowanie jest niezbędnym elementem utrzymania zębów w czystości, zbyt duży nacisk może uszkodzić zęby i dziąsła. Zbyt mocne szczotkowanie może spowodować recesję dziąseł, która może prowadzić do bolesnych problemów, takich jak zapalenie dziąseł. Nieleczona recesja dziąseł może prowadzić do utraty zębów. Aby uniknąć tych problemów, upewnij się, że szczotkujesz zęby dwa razy dziennie szczoteczką o miękkim włosiu. Pamiętaj, aby po szczotkowaniu przepłukać usta i unikać połykania dużej ilości płynów po szczotkowaniu.

Innym znakiem, że szczotkujesz zęby zbyt mocno, jest to, że włókna szczoteczki zaczynają się strzępić. Jest to znak, że szczotkujesz zbyt mocno i powodujesz uszkodzenia zębów i dziąseł. Upewnij się, że używasz szczoteczki z miękkim włosiem i delikatnie szczotkujesz zęby. Kąt 45 stopni jest idealny do czyszczenia zębów. Szczotkuj zęby delikatnymi ruchami i unikaj zbyt mocnego naciskania.